شیب نزولی قیمت گوشت قرمز در مشهد (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) ۱۰ نوع واریزی به حساب مالیات ندارد + جزئیات قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در عید قربان در بازار تهران چقدر شد؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام سهام عدالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات مهم جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق صنایع اعلام شد تغییر دامنه نوسان بورس از روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ قیمت هر اونس طلای جهانی، امروز (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی موبایل در بازار مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی مجاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا طلافروشی‌های مشهد در عید قربان ۱۴۰۳ تعطیل هستند؟ عقب‌نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان! به دنبال شکست انحصار سراهای بزرگ لوازم خانگی در مشهد هستیم
سرخط خبرها

ضرورت تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی

  • کد خبر: ۱۰۴۸۰۳
  • ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
ضرورت تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی
عضو کانون عالی شورا‌های اسلامی کار بر ضرورت تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی تاکید کرد وگفت: اگر مجلس انقلابی بخواهد یک یادگاری و باقیات و صالحات از خود به جا بگذارد، همین تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی است که امیدواریم امسال به نتیجه برسد. وی همچنین از کارگران خواست تا بدون پرداختی از سوی کارفرما برگه تسویه حساب امضا نکنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصلانی اظهار کرد: سال گذشته اعضای شورای عالی کار در جریان تعیین دستمزد ۱۴۰۱ همکاری و همراهی موثری از خود نشان دادند و افزایش خوبی در مورد حقوق کارگران صورت گرفت که جای تقدیر است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار اظهار کرد: چند سال است وزارت کار بخشنامه کرده است که کارفرمایان قرارداد‌های نیرو‌های کار خود را در سامانه ثبت کنند، ولی چه تعداد از کارفرمایان این کار را انجام داده اند و چرا روی این موضوع نظارت نمی‌شود؟

عضو کانون عالی شورا‌های اسلامی کار تصریح کرد: وقتی سامانه جامع روابط کار هست چرا از آن استفاده نکنیم؟ اگر نظارت شود و سامانه مورد استفاده قرار گیرد، ضمن شفاف‌سازی ۹۰ درصد شکایات در ادارات کار جمع می‌شود.

اصلانی با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری در خصوص تسویه حساب کارگران اظهار کرد: این رأی یکی از آرای تاثیرگذار در تسویه حساب کارگر بود و به موجب آن دیوان عدالت اعلام کرد که تسویه حساب‌های خالی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف بدون سند پذیرفته نشود.

نماینده کارگران در شورای حل اختلاف افزود: قبلا وقتی کارگر وارد مجموعه یا کارخانه‌ای می‌شد پیش از شروع کار با او قرارداد سفید امضا می‌بستند و اثر انگشت و امضا می‌گرفتند؛ وقتی که بعد از دو ماه یا سه ماه اخراج می‌شد جرات نمی‌کرد از کارفرما شکایت کند، چون اسناد به امضا و اثرانگشت او بود، اما با رأی دیوان، جلوی سوء استفاده از کارگران گرفته شد و ما در شورای حل اختلاف برگه تسویه حساب را از کارفرمایان قبول می‌کنیم، ولی سند پرداخت می‌خواهیم. خوشبختانه با این رأی دیگر هیچ کارفرمایی نمی‌تواند برگه سفید امضا از نیروی کار بگیرد و یا کارگر را وادار کند بدون پرداخت، برگه تسویه را امضا کند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز درعین حال بر ضرورت تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی تاکید کرد و گفت: اگر مجلس انقلابی بخواهد یک یادگاری و باقیات و صالحات از خود به جا بگذارد، همین تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی است.

وی گفت: بسیاری از نیرو‌های قراردادی با سابقه در دستگاه‌ها و مجموعه‌ها مشغول کار هستند، ولی هنوز تعیین تکلیف نشده اند لذا از دولت می‌خواهیم که با همراهی مجلس، نیرو‌های قراردادی و شرکتی را تبدیل وضعیت و تعیین تکلیف کنند.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: برخی نیرو‌ها در شهرداری‌ها مشغول کارند که قرارداد خدماتی هستند. کسی فضای سبزی را گرفته و نیروهایش در حال فعالیت هستند و مشکلی در مورد آن‌ها وجود ندارد، ولی یکسری شرکت‌های تامین نیرو هستند که برای تامین فرضا ۱۰۰ نفر در یک مجموعه قرارداد می‌بندند، ولی این نیرو‌های شرکتی از کمترین مزایا و حقوق قانونی برخوردار نیستند و باید تبدیل وضعیت شوند.

اصلانی تصریح کرد: دسته دیگر نیرو‌هایی هستند که سال‌های سال است در یک شغل مستمر به شکل قراردادی مشغول فعالیت هستند، ولی هنوز تبدیل وضعیت نشده اند؛ انتظار ما این است که در شغل‌هایی که مستمر هستند قرارداد دائم با نیروی کار بسته شود و امیدواریم که امسال تعیین تکلیف نیرو‌های قراردادی و شرکتی به نتیجه برسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->